Friday, July 22, 2011

CINTAKU TERTINGGAL DI PANTAI KERACHUT :)

Assalamualaikum..


Em..nmpaknye dh lebih seminggu sye xupdate blog ni..Kpd pengunjung setia blog neyh..sye mntk maafla sgt2..Sye agak bz sejak kebelakangan nih..tambah pulak dgn connection internet yg agk teruk skang nih..Sbb tu,time balik rumah jelah baru sye bley update blog nih..Kalau tidak,mmg susahla jugak..huhu


Jadi,dah alang2 balik rumah ni..sye nk kongsi pengalaman sye bersama classmates tercinta dalam program lawatan sambil belajar kami ke Pantai Kerachut yg terletak di Taman Negara Pulau Pinang di daerah Teluk Bahang..Untuk pengetahuan korang,kteorang pegi sekelas dlm 21 orang dan diiringi 2 org Pensyarah jabatan kami iaitu Jabatan Matematik..


Dipendekkan cte,kami berkumpul di depan IPSAH pada pukul 7.30 pagi dan bertolak lebih kurang jam 8.00 pagi..Perjalanan dari IPSAH ke Taman Negara Penang amik mse yang agak lama iaitu hampir 2jam memandangkan jalan menuju ke Taman Negara agak mencabar kerana melalui banyak selekoh dan agak berbahaya..Namun,syukur kerana kami selamat tiba di Taman Negara tepat jam 9.50 pagi..Aktiviti di mulakan dengan pengagihan kumpulan dan warming up utk mengelakkan kekejangan otot semasa jungle trekking ke Pantai Kerachut..




Selesai aktiviti warming up dan daftar di kaunter pendaftaran,maka kami pun memulakan ekspedisi kami dgn penuh bersemangat..






Walaupun perjalanan ke Pantai Kerachut bakal menelan masa kira-kira 1jam lebih,namun kami tetap bersemangat..










Meskipun sangat-sangat penat..tp alhamdulillah atas kekuatan yg diberikan kpd kami olehNya..sebilangan drp kami berjaya menjejakkan kaki ke Pantai Kerachut dalam mse kurang dari sejam..






Memandangakn sebilangan kami berjaye menjejakkan kaki paling awal di Pantai Kerachut,jadi ape lagi..kami pun excited bermain air pantai sementara menunggu rakan-rakan yang lain..




Kami juga berpeluang menangkap ikan yang dibawa ombak..




Yang uniknye,air pantai ni bersambung dengan tasik..Kalo xcaye,jom tgk..


Selepas sume rakan2 dan pensyarah sampai..kami pun memulakan aktiviti yang telah dirancang iaitu BBQ..








Setelah selesai BBQ,sebahagian drp kami bermandi-manda...









Setelah puas bermandi-manda dan mengemas sume barang keperluan,kami pun menuju ke jeti untuk menunggu bot..Tapi,sebelum tu kami smpat mengambil beberapa keping gambar sbg kenangan..










Dengan menggunakan 3 buah bot,kami menunggu giliran masing2 utk pulang semula ke Taman Negara..Bagi sye,pengalaman menaiki bot jugak adelah peluang keemasan dan tidak seharusnya disia2kan..hehe







Lebih kurang 10-15 minit,akhirnye kami sume sampai ke darat..Meskipun program kami ini mengambil masa yang agak singkat,namun kami amat berpuas hati dan gembira kerana dapat menikmati alam semulajadi yang sangat cantik dan indah di negeri Pulau Mutiara ini..Diharapkan kami dpt merancang aktiviti sebegini lagi di masa hadapan..




Akhirnye kami pulang ke IPSAH dgn keletihan bercampur KEGEMBIRAAN :)




Nampaknye skian sjer utk kali neyh..penat sudaaa...trimas..hehe :)

No comments:

SUARA PENULIS

BloG niey skdr unTuk penGisiaN & perk0nGsiaN di maSa laPaNG..TiaDa keNa menGeNa denGan individU yanG mAsiH hiDuP aTAu yAnG teLaH meninGGaL dUnia..Jika adE,ia cume kebetuLan semate2-matE...TrimaS (=

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...