Thursday, June 16, 2011

Episod Akhir Nora Elena !



Berbeza dengan novel Kasih Yang Suci..
Nora Elena diakhiri dengan suatu yang tragis.. 


Nora Elena sedar bahawa cinta Seth adalah
sesuci kain yang berwarna putih.. 
Seth juga tidak pernah putus menemani isterinya di hospital.. 
Apabila Nora Elena keluar dari hospital, 
dia banyak mendiamkan diri, 
menyesali tindakannya pada Seth.. 
Baru dia tahu bahawasanya Seth ikhlas dan setia mencintainya..


Seth mengambil peluang membawa Nora Elena bercuti 
di Cameron Highland mengharapkan Nora Elena
 kembali menerimanya semula seperti mana 
bulan madu mereka dahulu.. 
Mereka mengulang kembali bulan madu mereka.. 
Dan kali ini lebih bermakna memandangkan 
Nora Elena kini hamilkan anak Seth Tan.. 


Sedang mereka menikmati pemandangan di ladang teh.. 
Kehadiran Yvonne bersama-sama sepucuk pistol 
mengejutkan Nora Elena dan Seth Tan.. 
Seth Tan cuba menenangkan Yvonne yang sudah gila meraban.. 
Berlakunya pergelutan antara Yvonne dan Seth Tan.. 
Pistol yang dipegang Yvonne terlepas dari tangan.. 
Nora Elena pantas mengambil pistol itu.. 
Lalu dihalakan kepada Yvonne.. 
Namun, Yvonne dan Seth Tan masih lagi bergelut.. 

Nora Elena masih menghalakan pistol itu terhadap Yvonne 
dan melepaskan tembakan untuk melindungi Yvonne Seth Tan,.. 
Walau bagaimana pun, tembakan itu terkena pada Seth Tan,.. 
Seth Tan mengeluarkan kata-kata terakhirnya.. 

"Sayang,abang cintakan sayang sangat-sangat.. 
Maafkan abang.."


Perginya Seth Tan bersama-sama air mata Nora Elena.. 
Yvonne melarikan diri dari situ dan dilanggar mati 
oleh sebuah lori yang membawa pokok teh.. 
Nora Elena menangis tanpa henti di sisi Seth Tan 
yang terbujur berlumuran darah..


"Sayang,.. Mari balik," 

Satu suara mengejutkan Nora Elena dari kenangan. 
Ditoleh kepala dan kelihatan Amir dengan seorang anak kecil. 

"Kita doakan arwah Seth Tan tenang," 
Amir memeluk bahu Nora Elena. 


Em..mcm mne?sdey tak ending cte neyh?
korang mesti tak suke kn?
selalu sume cte hepy ending..
tapi kali ni tak pulak..huhu

btw,kalo korang marah dan nak protes..
korang bleyla klik kt SINI utk berdiskusi dgn Pengarah...
then korang ckpla ape yg korang nak 
utk ending Nora Elena esok..hehe

kla,skian sjer utk kali neyh..trimas :)

p/s > entry nih hnye skdr hiburan smate2..
kredit to Pengarah muda yg bernama MAR  ...sgt2 berbakat =)



sumber : SINI 



p/s 2 > kpd spe2 yg admire "Seth Tan"..
esok ade LIVE CHAT bersama Aaron Aziz jam 3 Petang..




sumber : RUJUK SINI

5 comments:

HAKMI said...

kalo aku jadi pengarah, sumer watak aku kasi mati, tinggal pekerja baru seth sorang aje ngan drebar seth, bio dia jadi bos pulak pastu kawen....muahahahaha lepas tu dua-dua mati eksiden, pastu aku lupa dah.....

arenafon said...

siot jer kalau ending macam nih...aku pun ikut citer nih...hehehe

CikGu NuRuL said...

haha..kte sume nk hepy ending..tp kalo dlm alam realiti..mmg mustahil lah..XD

Addy said...

saya x suka ending ni. X SUKA. X SUKA. plis la buat dua ending. macam cita Filipina yg Jericho Rosales berlakon tuh. Lopa dah tajuk dia. wuuuu..

CikGu NuRuL said...

haha..rileks2..mcmla ni btul2..kte tunggu je jap g..tp aku rse hepy ending lah..mustahil je kalo xhepy..XD

SUARA PENULIS

BloG niey skdr unTuk penGisiaN & perk0nGsiaN di maSa laPaNG..TiaDa keNa menGeNa denGan individU yanG mAsiH hiDuP aTAu yAnG teLaH meninGGaL dUnia..Jika adE,ia cume kebetuLan semate2-matE...TrimaS (=

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...